Skip to content

Atstovavimas Vilniaus universitete

VU Taryba

Studentų (-čių) atstovai – Klėja Merčaitytė, Justinas Kondratas.

VU Taryba – Universiteto valdymo organas, kuris prižiūri, ar Universiteto veikla ir valdymas atitinka Universiteto misiją, veiklos tikslus, uždavinius ir principus, bendruosius akademinius interesus, Statute nustatytus viešumo ir atskaitomybės visuomenei reikalavimus.

Per ataskaitinį laikotarpį buvo suformuota naujai išrinkta VU Taryba, kuriai šiemet atiteko svarbus uždavinys – išrinkti naująjį Vilniaus universiteto Rektorių. Lygiagrečiai ataskaitiniu laikotarpiu VU SA Parlamento sprendimu buvo perrinktas ir studentų (-čių) išorinis atstovas – Justinas Kondratas.

Dar ankstesnėje VU Tarybos sudėtyje teko patvirtinti VU Rektoriaus rinkimų tvarkos aprašą, paskelbti viešą tarptautinį konkursą VU rektoriaus pareigoms eiti, patvirtino kandidatui prisistatyti skirtų posėdžių tvarkaraštį taip pat teko apžvelgti Pedagogų rengimo centro veiklą. VU Taryba turėjo ir posėdį Šiauliuose, kurio metu susitiko su Šiaulių savivaldos vadovais. Diskusijos metu buvo iškeltas ir tarptautinių studentų (-čių) integracijos mieste užtikrinimo klausimas. Skirtingais klausimais VU Taryba teikė ir savo nuomonę VU Senatui, VU SA atstovai (-ės) buvo iškėlę klausimą dėl užsienio kalba dėstomų studijų programų kainų priėmimo proceso.

Gruodžio mėnesį, prisiekus naujiesiems (-ioms) VU Tarybos nariams (-ėms), buvo svarstyti šie svarbiausi klausimai:

  • Patvirtinta VU 2024 m veiklos ataskaita;
  • Patvirtintas VU 2025 m. biudžetas;
  • Išreikšti VU Tarybos lūkesčiai VU 2026-2030 m. Strateginiam veiklos planui;
  • Atnaujintas VU Tarybos darbo reglamentas.

Naujoje VU Tarybos sudėtyje vyko pasitarimai dėl pagrindinių veiklos tikslų ateinantiems metams bei išsakyti lūkesčiai dėl skirtingų Universitete egzistuojančių tvarkų pokyčių reikiamybės.

Šiais metais buvo tęsiama metinio studentų (-čių) VU Taryboje pranešimo tradicija – VU Prezidentė dalinosi įžvalgomis iš studentų (-čių) gyvenimo Universitete, apimančiomis studijų kokybės, individualizavimo, didesnio dėmesio atsparumo išorės grėsmės bei studentų (-čių) įtraukimo į mokslines veiklas tematikoms. Taip pat dėmesys skirtas emocinės gerovės puoselėjimo svarbai, tarptautinių studentų (-čių) integracijai, doktorantūros studijų kokybės bei studentų (-čių) poreikius atliepiančios Universiteto infrastruktūros užtikrinimui.

Ataskaitiniu laikotarpiu VU Tarybos studentų (-čių) atstovai dalyvavo ir dvejose VU Senato strateginėse sesijose (apie jas plačiau galite pasiskaityti sekančioje skiltyje).

VU Senatas

Studentų (-čių) atstovai (-ės) (Nuo 2024 m. birželio 7 d. iki 2024 m. rugsėjo 20 d.) – Simonas Granskas, Julija Jarutytė, Gabrielė Kasperaitė, Justinas Kavoliūnas, Justas Lebedevas, Viktorija Milko, Martyna Pikelytė, Lukas Stakėla, Daniel Šematovič.

Studentų (-čių) atstovai (-ės) (nuo 2024 m. rugsėjo 20 d. iki dabar) – Simonas Granskas, Ieva Gruodytė, Julija Jarutytė, Gabrielė Kasperaitė, Justinas Kavoliūnas, Viktorija Milko, Daniel Šematovič, Samanta Valiušaitytė, Povilas Virbašius.

VU Senatas – Universiteto valdymo organas, sudarytas iš VU akademinės bendruomenės narių. Senatas yra atsakingas už studijų kokybės priežiūrą ir gerinimą, kultūros, mokslo, tyrimų ir dėstymo laisvės puoselėjimą Universitete. Senato darbas yra suskirstytas į 3 pagrindines veiklos sritis. Studijų, Mokslo bei Kokybės ir plėtros komitetai nagrinėja savo veiklos sričiai aktualius klausimus ir išvadas teikia tvirtinti VU Senatui.

Ataskaitiniu laikotarpiu (nuo 2023-2024 m.m. VU SA ARK iki 2024-2025 m.m. ARK) įvyko 11 Senato posėdžių ir 8 elektroniniai balsavimai. Taip pat studentų (-čių) atstovai (-ės) dalyvavo dviejose VU Senato strateginėse sesijose, iškilmingoje Vilniaus universiteto Garbės daktaro vardo suteikimo ceremonijoje, iškilmingame Senato posėdyje, kurio metu nauji VU Tarybos nariai perskaitė ir pasirašė įsipareigojimus Vilniaus universitetui bei 87-ojo Vilniaus universiteto rektoriaus profesoriaus Rimvydo Petrausko inauguracijos ceremonijoje. Viena iš VU Senato strateginių sesijų buvo skirta VU SSGG (stiprybių, silpnybių, galimybių ir grėsmių) analizės finalizavimui, o Gegužės mėnesio strateginėje sesijoje diskutuota, kaip SSGG sesijos metu išsakytos įžvalgos gali tapti naujosios VU strategijos ar kitų metų VU Senato darbo plano dalimi.

Studentų atstovai aktyviai įsitraukė į darbo grupes: Vilniaus universiteto kamieninio akademinio padalinio pavyzdinių nuostatų atnaujinimo darbo grupėje, Vilniaus universiteto akademinio nesąžiningumo prevencijos plano rengimo darbo grupėje, kuri suburta VU SA iniciatyva. Šių darbo grupių rezultatai (atnaujinti KAP pavyzdiniai nuostatai bei akademinio nesąžiningumo prevencijos planas) turėtų būti patvirtinti VU Senate šiais mokslo metais.

Taip pat VU SA inicijavo VU Studijų programų komitetų nuostatų pakeitimus, kurie šiuo metu yra svarstomi VU Senato Studijų komitete bei turėtų būti patvirtinti ateinančiame VU Senato posėdyje.

Studentams (-ėms) aktualiausi Senate svarstyti klausimai

Vilniaus universiteto studijuojančiųjų rašto darbų rengimo, gynimo ir kaupimo nuostatų tvirtinimas

priimtuose atnaujintuose nuostatuose atsisakoma Padalinio rašto darbų tvarkos, taip jo buvusios kompetencijos klausimus perkeliant į Padalinio metodinius rašto darbų rengimo nurodymus, patikslinta, jog studijuojančiųjų pasirinkimui siūlomos baigiamųjų darbų temos (taip pat studentų (-čių) pasiūlytos baigiamųjų darbų temos) turi būti tvirtinamos studijų programos komitete, o darbų gynimo komisija, vykdydama savo funkcijas, vadovausis tik šiais nuostatais.

Vilniaus universiteto mokslo doktorantūros reglamento tvirtinimas

Reglamentas papildytas nauju XII skyriumi, apibrėžiančiu tarpkryptinės doktorantūros vykdymą. Tai – svarbus žingsnis modernių ir lanksčių III-iosios pakopos studijų link.

Vilniaus universiteto studijų nuostatų patvirtinimas

Nuostatuose numatytą 15 studijų kreditų skolų ir (ar) akademinių skolų normą studento (-ės) šalinimui iš Universiteto padidinta iki didesnės nei 20 studijų kreditų skolų ir (ar) akademinių skolų kreditų normos, taip siekiant užtikrinti tinkamą studentų nubyrėjimo nuo studijų Vilniaus universitete valdymą.

Dirbtinio intelekto naudojimo Vilniaus universitete gairių patvirtinimas

Gairėse pateiktos rekomendacijos dėl tinkamo dirbtinio intelekto įrankių pasitelkimo mokslinėje, mokymo(si) veikloje, siekiant išvengti akademinės etikos, autorystės teisinių normų pažeidimų ir asmeninės ar konfidencialios informacijos atskleidimo bei aptarti pagrindiniai įrankiai, naudojami mokymo(si) ir mokslinėje veikloje.

Diplomų Cum Laude ir Magna Cum Laude kriterijų pakeitimai

Detalizuoti kriterijai, kurie atitinka aukščiausių pasiekimų reikalavimą pretendentams (-ėms) į Magna Cum Laude diplomus, įtrauktas papildomas reikalavimas, kad kamieniniai padaliniai turi pateikti trumpą pagrindimą dėl absolvento (-ės) veiklos kokybės ir reikšmingumo bei atsisakyta imperatyvo mokslinės veiklos rezultatuose nurodyti VU prieskyrą.

Rezidentūros studijų reglamento patvirtinimas

Įdiegtas pakopinėmis kompetencijomis grįstas mokymas, įgalinantis gydytojus (-as) rezidentus (-es) dar rezidentūros studijų metu vykdyti savarankišką klinikinę veiklą. Reglamente taip pat įtvirtinta rezidentūros studijų stabdymo galimybė. Detalizuotas ir rezidento (-ės) profesinės praktikos atlikimas rezidentūros bazėje, aprašant gydytojų rezidentų (-čių) garantijas, apimančias darbo trukmę, budėjimų tvarką bei sąveika su rezidentų vadovais ir mentoriais.

VU SA atlikto VU studentų (-čių) akademinio nesąžiningumo tyrimo pristatymas bei Vilniaus universiteto akademinio nesąžiningumo prevencijos plano rengimo darbo grupės sudarymas

VU SA atliktas VU studentų (-čių) akademinio nesąžiningumo tyrimas buvo pristatytas VU Senato posėdžio metu, sulaukė pozityvių komentarų bei pastebėjimų. Tyrime išryškėjo poreikis Universitete pasitvirtinti planą, kuris leistų užtikrinti efektyvią akademinio nesąžiningumo prevenciją. Šis planas leis Universitetui sistemiškiau ir strategiškiau veikti akademinio nesąžiningumo prevencijos srityje bei numatys konkrečius veiksmus, kurių turi imtis tiek kamieniniai akademiniai padaliniai, tiek įvairios sprendimų priėmimo struktūros.

Pristatymas „Doktorantūros studijos: problemos doktorantų (-čių) akimis ir galimi sprendimai"

Pirmą kartą VU Senato posėdyje greta vicerektorės pranešimo apie doktorantūros studijas Vilniaus universitete bei Doktorantūros ir podoktorantūros skyriaus vadovės pristatymo apie Doktorantūros studijų apklausą pranešimą skaitė ir studentų (-čių) atstovas. Jame iškeltos kertinės problemos, kurias VU SA mato iš pokalbių su doktorantais (-ėmis) bei su DPS derintos apklausos: socialiniai santykiai su darbo vadovu(-e); integracijos skirtumai; finansiniai klausimai (daugiausiai susiję su doktorantūros fondo lėšų panaudojimu) bei įdarbinamumas Universitete. Be veiklų, kurias vykdo VU SA siekdama sumažinti šių problemų apimtį (Doktorantų (-čių) vadovų ir vadovių mokymai, doktorantų (-čių) mentorystė ir pan.), buvo pasiūlyti galimi problemų sprendimo būdai, kurie išsamiau aprašyti Doktorantų (-čių) atstovavimo skiltyje. Taip pat buvo priimtas sprendimas organizuoti atskirą VU Senato posėdį, skirtą aptarti doktorantūros klausimus.

VU studentų (-čių) akimis

Kaip ir kiekvienais metais Senate VU SA Prezidentė pristatė, kaip Universitetą mato studentai ir studentės. Pristatyme pasidžiaugta integracijos, studentų (-čių) mokslinės veiklos plėtra, didėjančiu dėmesiu III pakopos studijoms, tarptautiškumui ir kt. Taip pat trumpai pasidalinta duomenimis iš pirmakursių integracijos tyrimo I dalies, iškeltos tobulintinos Universiteto veiklos sritys: praktikų organizavimo bei atlikimo kokybė, studijų turinio bei dėstymo metodų atnaujinimas, tarpkryptiškumo plėtra, dėmesio pilietiškumui bei visuomenės atsparumui didinimas, studijų, paslaugų, informacijos ir infrastruktūros pritaikymo studentams (-ėms) su negalia, bendrabučių infrastruktūros modernizavimas ir t.t.

VU Rektoratas

Studentų (-čių) atstovė – Klėja Merčaitytė

Rektoratas yra VU rektoriui patarianti kolegija, svarstanti svarbiausius VU klausimus, teikianti pastabas ir komentarus iš padalinių perspektyvos. Rektorato sudėtyje yra VU rektorius, vicerektorius, prorektoriai, kancleris, kamieninių padalinių vadovai, VU SA prezidentas ir kiti rektoriaus paskirti nariai.

Ataskaitiniu laikotarpiu Rektorate buvo pristatyt doktorantų (-čių) apklausos rezultatai, buvo svarstytas VU socialinės partnerystės ir mokymosi visą gyvenimą programų administravimo tvarkos aprašai, buvo diskutuota apie dėstytojų priėmimo į pareigas sąlygas ir jas numatantis tvarkos aprašas. Taip pat aptartos studentų (-čių) įdarbinimo Universitete plėtros galimybes, svarstyta VU prieskyros (afiliacijos) naudojimo gairių projektas bei VU darnaus vystymosi tikslų įgyvendinimo garės ir veiklų plano projektas. Rektorate taip pat turėjome diskusija dėl VU Ryšių su alumnais palaikymo koncepcijos ir įgyvendinimo plano bei dėl terminuotų sutarčių sudarymo su vyresniais kaip 65 metų akademiniais darbuotojais. Išrinkus naująjį VU rektorių buvo pristatyta Rektoriaus programos principai ir naujos VU strategijos rengimo eiga.

VU SA prezidentė Rektorate įsitraukė į studentams (-ėms) rūpimų klausimų aptarimą, dalinosi VU SA naujienoms bei pristatė VU SA atlikto 2024–2025 m. m. pirmakursių integracijos tyrimo rezultatus, akcentuodama rekomendacijas būsimam integracijos proceso sklandumui užtikrinti.

Akademinių reikalų prodekanų posėdžiai

Studentų (-čių) atstovas – Povilas Virbašius

Akademinių reikalų prodekanų posėdžių metu teikiamos išvados ir rekomendacijos Universiteto studijų veiklai gerinti. Šiuose posėdžiuose dalyvauja visi už studijas atsakingi Universiteto kamieninių akademinių padalinių vadovų pavaduotojai (-os) bei studentų atstovai (-ės).

Ataskaitiniu laikotarpiu vyko 9 posėdžiai, kurių metu buvo aptarti individualiųjų studijų pasirinkimo, tarptautiškumo, nubyrėjimo prevencijos, studentų (-čių) priėmimo į Universitetą klausimai bei šių procesų tendencijos. Taip pat svarstyti VU studijų nuostatų, VU studijų programų rengimo, vykdymo, ir tobulinimo tvarkos aprašo ir VU studijų rezultatų įskaitymo tvarkos pakeitimai. VU SA atstovas inicijavo ir pristatė VU studijų programos komiteto nuostatų pakeitimus, kurie buvo svarstyti posėdyje. Taip pat apžvelgtos studentų (-čių) pasitenkinimo semestro studijomis ir absolventų (-čių) apklausos, o VU SA integracijos proceso reikalų koordinatorė pristatė VU pirmojo kurso studentų (-čių) integracijos tyrimo I dalies rezultatus. Taip pat peržvelgti VU studijų kokybės vadovo rodikliai. Posėdžių metu aptarti ir kiti svarbūs studentams (-ėms) klausimai.

Atstovavimas VU KAP Tarybose ir SPK

Ataskaitiniu laikotarpiu studentų (-čių) interesai buvo atstovaujami ne tik centriniu, bet ir VU kamieninių akademinių padalinių mastu – visų padalinių Tarybose ir skirtingų studijų programų komitetuose veikė studentų (-čių) atstovai (-ės).

VU KAP Tarybose svarstomi įvairūs klausimai: tvirtina VU KAP veiklos planą, biudžetą, mokslinių tyrimų kryptis, SPK ir VU KAP komisijų sudėtis (išskyrus studentų (-čių) atstovus), svarsto naujas studijų programas bei esamų studijų programų keitimus, vertina mokslinių tyrimų ir studijų rezultatus. VU KAP Tarybą sudaro VU KAP vadovas (-ė), dėstytojai (-os), akademinės ir neakademinės bendruomenės nariai (-ės) bei socialiniai (-ės) partneriai (-ės) ir studentai (-ės).

Studijų programų komitetai (SPK) yra akademiniai studijų programas koordinuojantys ir jų vykdymą prižiūrintys dariniai. SPK užtikrina studijų programos tikslų, ugdomų kompetencijų, turinio, metodų ir studentų (-čių) pasiekimų vertinimų vientisumą ir tobulina studijų programą analizuodami studentų (-čių), dėstytojų, absolventų (-čių), socialinių partnerių nuomonę bei kitus studijų programų vykdymo kokybės rodiklius. SPK sudaro ne mažiau kaip 3 dėstytojai (-os), bent 1 socialinis (-ė) partneris (-ė) ir bent 1 studentų (-čių) atstovas (-ė).

Siekiant užtikrinti ekspertinį studentų (-čių) atstovavimą metų eigoje atstovams (-ėms) keltos kompetencijos: organizuoti centriniai ir padalinių mokymai advokacijos temomis, skatintas atstovavimo veiklų viešinimas padaliniuose, suorganizuotas renginys „Apie atstovavimą iš pirmų lūpų" siekiant supažindinti studentus (-es) su atstovavimo veikla ir galimybe tapti studentų (-čių) atstovu (-e), taip pat studentų (-čių) atstovai (-ės) laikė jiems (-oms) skirtą testą, leidžiantį užtvirtinti svarbiausias akademines, struktūros žinias. Studentų (-čių) atstovai (-ės) rinko studentų (-čių) nuomonę (vykdė apklausas, focus grupes įvairias klausimais), o surinktą informaciją susisteminę pristatė SPK posėdžių metu. Padalinių atstovų koordinatoriai peržiūrėjo individualiųjų studijų dalykų (modulių) aprašus (iš viso virš 1100 aprašų) ir identifikavo probleminius aspektus, kuriuos siekta išspręsti.

Šiais metais VU KAP vyko virš 250 studijų programų komitetų posėdžių ir virš 100 KAP Tarybų posėdžių. Žemiau pateikiama detalesnė VU KAP per šiuos metus įvykusių Tarybų ir SPK posėdžių statistika bei pagrindiniai svarstyti klausimai:

Tarybos posėdžiai

VU KAPTarybos posėdžių skaičiusSvarbiausi svarstyti klausimai
Chemijos ir geomokslų fakultetas11Naujos Chemijos instituto direktorės tvirtinimas; Pritarimas darbų teikimui į įvairius konkursus; Chemijos instituto ir Geomokslų instituto skatinimo tvarkų už aukštus mokslinius pasiekimus tvirtinimas; Skatinimo už įnašą į studijų kokybę vertinimo formų tvirtinimas.
Ekonomikos ir verslo administravimo fakultetas30Tvirtintos SPK tobulinimo ataskaitos; Studijų programų pokyčiai; Sprendžiami studentų (-čių) paramos klausimai.
Fizikos fakultetas9Tvirtintas biudžetas; Patvirtintas naujas studijų prodekanas; Atnaujintos SPK sudėtys.
Filologijos fakultetas10Patvirtintas 2024–2025 VU FLF Tarybos darbo planas; Sudaryta Tarybos darbo grupė Studijų programų tobulinimui (joje paskirti du studentų (-čių) atstovai (-ės)); Patvirtinti bendri Metodiniai rašto darbų rengimo nurodymai; Aptartos ir patvirtintos bakalauro bei magistro studijų programų pertvarkos; Aptarta ir patvirtinta 2024 metų VU FLF veiklos ataskaita.
Filosofijos fakultetas8Bakalauro ir magistro studijų programų pakeitimai ir atnaujinimai; SPK sudėčių pokyčiai; Tvirtintos Filosofijos fakultete vykdomų BA, MA, PPS studijų metinės kainos; Įsteigta Edukologijos doktorantūros mokykla; Įkurtas naujas SPK tarptautinei studijų programai „Tvarumas ir ateities visuomenės“.
Gyvybės mokslų centras6VU GMC direktoriaus rinkimai; VU GMC biudžeto tvirtinimas; Studijų programų metinės kainos tvirtinimas.
Istorijos fakultetas8VU IF Dekanės rinkimai; Istorijos fakulteto rašto darbų metodinių nurodymų aprašo papildymas dėl DI (ne)naudojimo; Integracijos tyrimo pristatymas.
Komunikacijos fakultetas7Sudarytos ir tvirtintos naujos SPK sudėtys; Patvirtinti bakalauro ir magistro studijų programų planų pakeitimai; Tvirtintos naujos metinės studijų kainos.
Kauno fakultetas13Skatinimo už aukšto lygio mokslo pasiekimus tvarkos aprašo koregavimas; Mokslų žurnalų redakcinės kolegijos tvirtinimas; BUS modulių aprašų tvirtinimas; Tvirtintos naujos metinės studijų kainos.
Matematikos ir informatikos fakultetas12Lėšų skirstymas; Mokslinių darbų teikimai įvairiems projektams; SPK sudėčių atnaujinimas; Kandidatūrų akademiniams laipsniams įgytį tvirtinimas; Naujojo TMI direktoriaus tvirtinimas.
Medicinos fakultetas11Rezidentūrų studijų programų vykdymas, kompetencijų įskaitymo tvarka; Metodinių priemonių patvirtinimas; Įvesta nauja studentų išvykų į konferencijas finansavimo tvarka; Atnaujintas stojimo į rezidentūrą konkursinis balas; Atnaujinta studentų mokslinės veiklos balo skaičiavimo sistema.
Šiaulių akademija7VU ŠA rašto darbų rengimo ir gynimo tvarkos pakeitimas; VU ŠA SPK sudėčių pakeitimai; VU ŠA 2024 m. veiklos ataskaitos tvirtinimas.
Tarptautinių santykių ir politikos mokslų institutas6Privalomųjų adaptyvių praktikų nuostatų tvirtinimas; Dirbtinio intelekto naudojimo deklaracijos formos tvirtinimas; Patvirtintas strateginis veiklos planas 2025–2030 metams.
Teisės fakultetas7Vadovėlių ir mokymo priemonių tvirtinimas; VU TF skatinimo už įnašą į studijų kokybę, skatinimo už ekspertinę veiklą ir universiteto vardu vykdomą mokslo ir studijų komunikaciją fondų patvirtinimas; Patvirtintas VU TF BUS dalyko „Europos Sąjungos Žaliasis kursas ir tvarumas“ aprašas.
Verslo mokykla7VU VM vardinių stipendijų tvirtinimas; I ir II pakopos studijų programų komitetų 2024 m. veiklos ataskaitos pristatymas; VU VM studijų tvarkų aprašų tvirtinimas.

SPK posėdžiai

VU KAPSPK posėdžių skaičiusSvarbiausi svarstyti klausimai
Chemijos ir geomokslų fakultetas26
Magistro studentui leista apsiginti darbą nuotoliu dėl stažuotės;

Studijų tinklelio pokyčiai (dalykai perkelti į kitą semestrą);

Pagerintas dalyko turinys atsižvelgus į studentų apklausą ir iškeltą problemą SPK posėdyje;

Dalykų aprašų tvirtinimas.
Ekonomikos ir verslo administravimo fakultetas30Dalykų aprašų tvirtinimas; Dėstytojų pokyčiai; Bakalauro ir magistro darbų temų tvirtinimas.
Fizikos fakultetas15
Studijų programų tinklelių atnaujinimas;

Dėstytojų pokyčiai.
Filologijos fakultetas32Studijų programos tinklelio aptarimas;

Pokyčiai pasirenkamųjų dalykų sąraše, tvarkaraščio pasikeitimai;

MA darbų temų pasirinkimas, senosios MA darbų vertinimo praktikos pokyčiai;

Studijų programos reforma (skandinavistika).
Filosofijos fakultetas35
Dalykų aprašų tvirtinimas, keičiant esamus arba pridedant pasirenkamuosius/ individualiuosius studijų dalykus;

Bakalauro ir magistro darbų temų tvirtinimas;

Studijų krūvio ir atitinkamų dalykų peržiūra (magistro studijų kreditų perėjimas prie 5 kartotinio (dalinai išspręstos krūvio netolygumo problemos), bakalauro 4 kurso studentų (-čių) krūvio sumažinimas);

Pristatytos VU SA FsF parengtos grįžtamojo ryšio gairės.
Gyvybės mokslų centras14
Peržiūrėti ir patvirtinti studijų dalykų aprašai;

Surinkta ir posėdžių metu pristatyta studentų (-čių) nuomonė;

Peržiūrėtas ir atnaujintas kelių dalykų krūvis (savarankiško darbo ir kontaktinio darbo valandos).
Istorijos fakultetas0Ataskaitiniu laikotarpiu posėdžiai nevyko.
Komunikacijos fakultetas29
Tvirtinti dalykų aprašai;

Svarstytos ir tvirtintos kursinių, bakalauro darbų temos, praktikos vietos;

Peržiūrėti ir atnaujinti studijų tinkleliai;

Pristatyta studentų (-čių) nuomonė.
Kauno fakultetas30
Metodinių nurodymų peržiūra;

Bakalauro ir magistro darbų temų tvirtinimas;

Studijų programų tinklelių bei minimalių stojimo reikalavimų II pakopai koregavimas;

Diskutuota dėl katedrinių gynimų atsisakymo – nuspręsta juos palikti.
Matematikos ir informatikos fakultetas16
Studentų (-čių) grįžtamojo ryšio apklausų apžvalga;

Naujų dalykų tvirtinimas;

Aptartas dirbtinio intelekto naudojimas;

Dalykų vykdymo pakeitimai (vykdomi anglų kalba, dėstytojų pasikeitimai ir kt.)
Medicinos fakultetas48
Optimizuoti studijų tinkleliai ir atnaujinti studijų dalykų aprašai;

Pagerinta praktikų organizavimo tvarka ir pasiekimų sekimas;

Įvesta konferencijų dalyvavimo finansavimo tvarka;

Patobulinta mokslinės veiklos balo skaičiavimo metodika.
Šiaulių akademija0Ataskaitiniu laikotarpiu posėdžiai nevyko.
Tarptautinių santykių ir politikos mokslų institutas12
Studentų (-čių) grįžtamojo ryšio aptarimas;

Programų struktūrinis pakeitimas;

Privalomoji praktika;

Individualiųjų studijų kursų tvirtinimas.
Teisės fakultetas4
Atnaujinta VU TF kursinių ir baigiamųjų darbų rengimo, gynimo, vertinimo ir saugojimo tvarka;

Patvirtinta nauja specializacija „Rinkų reguliavimas ir atitiktis“, nuspręsta nuo 2025 m. pavasario įtraukti specializaciją į bendrą pasirenkamų specializacijų sąrašą.

Tvirtinti nauji individualiųjų studijų dalykai.
Verslo mokykla4Metodinių nurodymų peržiūra ir tvirtinimas; Dėstytojų pokyčiai; Bakalauro ir magistro darbų temų tvirtinimas.

Senato komisijos

VU Centrinė ginčų nagrinėjimo komisija

Studentų (-čių) atstovai (-ės) – Vygintas Bartusevičius, Vismantas Daujotas, Samanta Valiušaitytė.

Komisija nagrinėja skundus dėl padalinių ginčų nagrinėjimo komisijų sprendimų teisėtumo ir pagrįstumo, neveikimo ar sprendimų nevykdymo. Ši nuostata netaikoma skundams dėl apeliacijų dėl galutinio studijų pasiekimų įvertinimo. Taip pat nagrinėjami pareiškimai dėl ginčų, kylančių tarp studentų (-čių) ir Centrinės administracijos darbuotojų, jei šie ginčai susiję su mokslo ar studijų veikla. Nei akademinės etikos, nei darbo santykių ginčai į šią kategoriją neįtraukiami. Be to, Komisija nagrinėja kitus su mokslo ir studijų veikla susijusius skundus, kurių pagal kompetenciją nenagrinėja padalinių ginčų nagrinėjimo komisijos ar kiti Universitete veikiantys dariniai.

Ataskaitiniu laikotarpiu įvyko 4 posėdžiai, kurių metu išnagrinėti 9 pareiškimai.

Ataskaitiniu laikotarpiu įvyko 4 posėdžiai, kurių metu išnagrinėti 9 pareiškimai. Skunduose daugiausia buvo keliami klausimai dėl vertinimo skaidrumo, grįžtamojo ryšio apie atsiskaitymus prieinamumo, baigiamųjų darbų gynimo procedūrų, praktikos organizavimo bei individualių studijų rezultatų pripažinimo. Dalis pareiškimų buvo atmesta kaip nepatenkanti Komisijos kompetencijos ribų arba pateikta nesilaikant nustatytos tvarkos, o kai kuriais atvejais skundai buvo perduoti nagrinėti kitiems Universiteto dariniams.

VU Centrinė akademinės etikos komisija

Studentų atstovai – Eglė Gaučaitė, Ugnė Šcesnovičiūtė, Eivinas Zableckas.

Komisija nagrinėja akademinės bendruomenės narių skundus dėl akademinės etikos pažeidimų.

Ataskaitiniu laikotarpiu vyko 6 komisijos posėdžiai, kuriuose nagrinėti 8 atvejai. Ataskaitiniu laikotarpiu taip pat vyko VU centrinės akademinės etikos komisijos susitikimas su akademinės etikos ir procedūrų kontroliere bei LR akademinės etikos ir procedūrų kontrolieriaus tarnybos inicijuotas susitikimas su Lietuvos aukštųjų mokyklų akademinės etikos komitetais ir komisijomis.

VU Akademinio protokolo komisija

Studentų (-čių) atstovai – Anelė Dromantaitė, Povilas Virbašius.

VU Akademinio protokolo komisija yra atsakinga už VU vykstančių ceremonijų tvarką, Universiteto atributikos ir tradicijų puoselėjimą.

Ataskaitiniu laikotarpiu komisijos posėdžių nevyko, tačiau elektroninių ryšių priemonėmis svarstyti klausimai dėl VU akademiniuose renginiuose vartojamos lotynų kalbos ir jos pritaikymo siekiant tiksliai atspindėti lytį Doctor honoris causa diplomuose ir ceremonijoje. Taip pat aptartas klausimas dėl užsiėmimų ir paskaitų vykdymą VU Rektoriaus inauguracijos metu pagal VU akademinių apeigų protokolo 3 straipsnį.

VU Centrinė rinkimų komisija

Studentų (-čių) atstovai (-ės) – Vismantas Daujotas ir Agnė Dirmantaitė.

Vilniaus universiteto Centrinė rinkimų komisija užtikrina skaidrų ir tinkamai organizuotą Universiteto valdymo organų rinkimų procesą. Komisija organizuoja ir vykdo Senato (išskyrus studentų (-čių) atstovus (-es)) bei Tarybos narių rinkimus, taip pat viešą konkursą Rektoriaus pareigoms eiti. Ji registruoja visus išrinktus ar paskirtus Senato ir Tarybos narius, nustato Rektoriaus rinkimų rezultatus bei tvirtina rinkimų dokumentų formas. Komisijos funkcijoms taip pat priskiriamas kandidatų (-čių) tinkamumo vertinimas, rinkimų teisę turinčių darbuotojų sąrašų sudarymas, kamieninių akademinių padalinių rinkimų komisijų tvirtinimas, rinkimų datų ir procedūrų skelbimas bei jų organizacinė priežiūra. Komisija turi teisę kreiptis į kandidatus (-es) ar Universiteto padalinius dėl papildomos informacijos ir dokumentų, reikalingų sprendimų priėmimui. Esant poreikiui, teikia Senatui siūlymus dėl rinkimų procedūras reglamentuojančių dokumentų tobulinimo ir rūpinasi rinkimų organizavimo kokybe.

Ataskaitiniu laikotarpiu vyko 11 Centrinės rinkimų komisijos posėdžių, iš kurių 8 buvo surengti nuotoliniu būdu. Posėdžių metu svarstyti ir tvirtinti įvairūs klausimai, susiję su Universiteto valdymo organų rinkimų organizavimu ir eiga.

Komisija registravo kandidatus (-es) į Universiteto Tarybos narius, taip pat kandidatus (-es) į laisvas Senato nario vietas Ekonomikos ir verslo administravimo bei Fizikos fakultetuose. Taip pat buvo svarstytas kandidato į Rektoriaus pareigas registravimas, įvertintas jo atitikimas nustatytiems reikalavimams.

Tvirtinti rinkimų grafikai, preliminarūs ir galutiniai rinkėjų sąrašai, balsavimo datos, laikai bei vietos. Taip pat buvo patvirtintos balsavimo dokumentų formos – biuleteniai, išdavimo lapai ir rinkimų komisijų protokolai.

Komisija patvirtino Universiteto Tarybos rinkimų (įskaitant antrąjį turą) bei rinkimų į laisvas Senato narių vietas rezultatus.

VU Emeritūros, afiliacijos ir garbės vardų komisija

Studentų (-čių) atstovė – Julija Jarutytė

Komisija svarsto ir VU Senatui teikia tvirtinti kandidatūras VU profesoriaus emerito, afilijuotojo profesoriaus, docento, mokslo darbuotojo ir garbės daktaro, alumno ar mecenato vardams gauti.

Ataskaitiniu laikotarpiu vyko 2 posėdžiai, kuriuose buvo apsvarstytos 6 kandidatūros profesoriaus emerito (patvirtintos 4), 2 kandidatūros afilijuotojo profesoriaus (patvirtintos 2), 4 kandidatūros afilijuotojo mokslininko (patvirtintos 3) vardams suteikti, o Vilniaus universiteto mecenato vardai suteikti Angelei Matildei ir Sigitui Pranui Kazlauskams bei Gediminui Vaitiekūnui.

Kitos komisijos

VU Edukacinių iniciatyvų komisija

Edukacinių iniciatyvų komisija svarsto, tvirtina ir skiria lėšas dėstytojų iniciatyvoms, skirtoms gerinti studijų procesą, dalykus, jų dėstymą, didinti studentų (-čių) įtraukimą bei įgyvendinti inovatyvias edukacines idėjas, kurioms ne visada pakanka standartinių resursų.

Šiais metais komisijoje patvirtinta 11 naujų paraiškų edukacinėms iniciatyvoms įgyvendinti.

VU Studijų kokybės komisija

Studentų (-čių) atstovė – Julija Jarutytė

Komisija svarsto po studijų krypties išorinio vertinimo išvadų ir akreditavimo parengtus krypčių tobulinimo planus.

Ataskaitiniu laikotarpiu rekomendacijos pateiktos ir apsvarstyti 11 skirtingų krypčių studijų tobulinimo planai (pritarta 11). Svarstyti šių krypčių studijų tobulinimo planai:

  • Visuomeninė geografija (CHGF)
  • Vadyba (EVAF, KNF, ŠA, VM)
  • Teisė (TF)
  • Paveldo studijos (IF)
  • Visuomenės sveikata (MF)
  • Filologija pagal kalbą (užsienio kalbos) (FLF, ŠA)
  • Filologija pagal kalbą (lietuvių kalba) (FLF, KNF)
  • Odontologija (MF)
  • Molekulinė biologija (GMC)
  • Biofizika (GMC)
  • Komunikacija (KF)

VU Centrinė priėmimo komisija

Studentų (-čių) atstovė – Klėja Merčaitytė

Komisija svarsto ir teikia Universiteto rektoriui tvirtinti aukščiausio lygmens darbuotojų – profesorių ir vyriausiųjų mokslo darbuotojų -- kandidatūras akademinėms pareigoms užimti.

Atsižvelgusi į pateiktas studentų (-čių) apklausas, pedagogines kompetencijas dėstymo patirtis ir planuojamą akademinę veiklą, VU SA Prezidentė, remdamasi aukščiau išvardytais duomenimis, balsavo prieš arba už kandidatų (-čių) kandidatūras. Pagrindiniai rodikliai netvirtinti kandidatūrų – pedagoginių kompetencijų stoka, studentų (-čių) atsiliepimai dėl pedagoginių kompetencijų ar akademinės etikos stokos.

Centrinė priėmimo komisija iš viso apsvarstė 66 kandidatūras. Teikiamų kandidatūrų skaičius einamuoju laiku nėra galutinis, kadangi komisijos veikla vis dar yra vykdoma.

VU Profesoriaus ir docento pedagoginių vardų teikimo komisija

Studentų (-čių) atstovas – Povilas Virbašius

Komisija svarsto ir teikia Senatui tvirtinti dėstytojų kandidatūras dėl pedagoginių vardų suteikimo.

Ataskaitiniu laikotarpiu vyko vienas komisijos posėdis, kurio metu buvo svarstomi kandidatai VU profesorių ir docentų pedagoginiams vardams teikti. VU Senatui komisijos vardu buvo siūloma suteikti pedagoginį vardą 30 VU akademinių darbuotojų (18 docentų ir 12 profesorių).

VU partnerystės profesorių ir partnerystės docentų skyrimo patariamasis komitetas

Studentų (-čių) atstovė – Klėja Merčaitytė

Komitetas teikia nuomonę VU rektoriui dėl Universiteto partnerystės profesorių ir partnerystės docentų pareigybių suteikimo. Šios pareigybės leidžia paskaitas Vilniaus universitete dėstyti žymiems Lietuvos verslo atstovams, diplomatams ir kitiems savo sričių specialistams, užimantiems vadovaujamas pareigas ar turintiems didžiulę praktinio darbo patirtį.

Ataskaitiniu laikotarpiu 34 pretendentai buvo įvertinti kaip atitinkantys partnerystės profesoriams ir partnerystės docentams keliamus reikalavimus ir buvo pasiūlyta juos skirti į šias pareigas.

VU Geriausių dėstytojų pripažinimo komisija

Studentų (-čių) atstovas – Povilas Virbašius

Komisija svarsto kandidatų (-čių) veiklą ir teikia Rektoriui rekomendacijas dėl kandidatų (-čių) pripažinimo geriausiais (-omis) metų dėstytojais (-omis). Vilniaus universiteto studentų (-čių) siūlomų dėstytojų kandidatūras Komisijai svarstyti teikia kamieninio akademinio padalinio administracija kartu su VU SA padaliniu. Ataskaitiniu laikotarpiu vyko 1 komisijos posėdis. Posėdžio metu iš padalinių siūlytų kandidatų (-čių) išrinkta 15 geriausių Universiteto dėstytojų, kurie (-os) vėliau buvo apdovanoti (-os) Rektoriaus premija.

Geriausi (-ios) 2024 m. dėstytojai ir dėstytojos:

  • Chemijos ir geomokslų fakulteto docentas dr. Andrius BALČIŪNAS,
  • Ekonomikos ir verslo administravimo fakulteto docentė dr. Rasa PAULIENĖ,
  • Filologijos fakulteto asistentas dr. Tomas RIKLIUS,
  • Filosofijos fakulteto lektorius Aiden WOJCIECHOWICZ,
  • Fizikos fakulteto asistentas dr. Dovydas BANEVIČIUS,
  • Gyvybės mokslų centro asistentė dr. Irena NEDVECKYTĖ,
  • Istorijos fakulteto asistentas dr. Ryšard GAIDIS,
  • Kauno fakulteto docentė dr. Skirmantė BIRŽIETIENĖ,
  • Komunikacijos fakulteto asistentė dr. Rūta KUPETYTĖ,
  • Matematikos ir informatikos fakulteto docentas dr. Gintautas BAREIKIS,
  • Medicinos fakulteto docentė dr. Asta MAŽEIKIENĖ,
  • Šiaulių akademijos docentė dr. Laima TOMĖNIENĖ,
  • Tarptautinių santykių ir politikos mokslų instituto asistentė dr. Ieva GIEDRAITYTĖ,
  • Teisės fakulteto asistentė dr. Elena MASNEVAITĖ,
  • Verslo mokyklos docentė dr. Danguolė OŽELIENĖ.

VU Socialinių stipendijų skirstymo komisija

Studentų (-čių) atstovai (-ės) – Viktorija Amankavičiūtė ir Lukas Jakonis

Socialinė stipendija skiriama pirmosios pakopos ir vientisųjų studijų studentams (-ėms), studijuojantiems (-čioms) ne pirmame studijų kurse, taip pat antrosios pakopos ir profesinių pedagogikos studijų studentams (-ėms), studijuojantiems (-čioms) ne pirmame studijų semestre, susiduriantiems(-čioms) su socialiniais sunkumais. Studentams(-ėms) ataskaitiniu periodu buvo paskirtos 105 stipendijos.

VU Visuomeninės veiklos stipendijų skirstymo komisija

Studentų (-čių) atstovai (-ės) – Justas Lebedevas, Jūra Subačiūtė.

Visuomeninės veiklos stipendija skiriama studentams (-ėms) už individualius pasiekimus, prisidedančius prie ateities visuomenės kūrimo, visuomenės problemų sprendimo, Universiteto strateginiame veiklos plane numatytų tikslų įgyvendinimo bei kitus Universiteto vardą garsinančius pasiekimus.

Ataskaitiniu laikotarpiu vyko 4 posėdžiai. Jų metu buvo aptariama, kaip bus vertinamos gautos paraiškos, o po įvertintų paraiškų savarankiškai buvo vykdomi bendri aptarimai bei, jeigu reikėdavo, pervertinimai. Ataskaitiniu laikotarpiu vyko du stipendijų skirstymai. Rudens semestre buvo paskirstyta 950 BSI po 55 eurus (t.y. 52 250 eurų) vertės stipendijų. Šį pavasarį paskirstyta 742 BSI po 70 eurų (t.y. 51 940 eurų) vertės stipendijų. Svarbu atkreipti dėmesį, kad atsiradus naujai stipendijai už sportinius pasiekimus šį pavasarį dalis paraiškų nebuvo vertinama.

VU stipendijų už mokslinius pasiekimus skirstymo komisija

Studentų (-čių) atstovai (-ės) – Liepa Burneikaitė, Domantas Klumbys

Stipendija už mokslinius pasiekimus skiriama brandžia moksline veikla pasižymintiems pirmosios, antrosios pakopų, vientisųjų, profesinių pedagogikos ir rezidentūros studijų studentams (-ėms) už dalyvavimą konferencijose, moksliniuose tyrimuose bei kitoje mokslo veikloje.

Stipendijų skirstymo komisija ataskaitiniu laikotarpiu įvykdė 2 nuotolinius posėdžius, kurių metu buvo paskirstyta 28 000 eurų (480 BSI) vertės stipendijų. Tiksliųjų mokslų srityje paskirstyta 377 BSI, o socialinių ir humanitarinių mokslų srityje – 23 BSI. Iš viso stipendijos paskirtos 47-iems studentams (-ėms).

Tarpkryptinių studijų ekspertų komisija

Studentų (-čių) atstovė – Samanta Valiušaitytė

VU Tarpkryptinių studijų komisija, remiantis VU Tarpkryptinių studijų koncepcija, svarsto tarpkryptinių studijų dalykus (modulius), jų aprašus bei vykdo jų kokybės stebėseną (jei dalykas (modulis) vykdomas kaip individualiųjų studijų dalis). Tarpkryptinių studijų dalykus (modulius) gali rengti ir įgyvendinti viena(-s) dėstytoja(-s) ar dėstytojų grupė pagal paskelbtus kvietimus teikti paraiškas ir gauti numatytą finansavimą.

Ataskaitiniu laikotarpiu įvyko du posėdžiai ir vienas nuotolinis balsavimas. Posėdžių metu komisija svarstė 6 paraiškas, iš kurių 3 buvo grąžintos tikslinti (iš kurių viena vėliau buvo patvirtinta), taip pat tvirtinti 5 dalykų (modulių) aprašai, iš kurių 4 patvirtinti ir 1 grąžintas tikslinimui. Nuotolinio balsavimo metu svarstyta ir patvirtinta 1 patikslinta paraiška bei 3 dalykų aprašai.

VU studijų tarptautiškumo iniciatyvų komisija

Studentų (-čių) atstovė – Uršulė Barkauskaitė

Komisija vertina pateiktų tarptautinių iniciatyvų paraiškų atitikimą tarptautiškumo fondo tikslams ir svarsto lėšų skyrimą toms iniciatyvoms įgyvendinti.

Šiais metais Ataskaitiniu laikotarpiu vyko 2 nuotoliniai posėdžiai: lapkričio mėnesio posėdžio metu nagrinėta 13 paraiškų, o kovo mėnesį nagrinėtos 34 paraiškos. Posėdžių metu taip pat diskuotuota apie organizuojamų tarptautinių iniciatyvų pobūdį ir globalių kompetencijų plėtrą studentams (-ėms) bei dėstytojams (-oms), kas iškėlė bendrą diskusiją apie tarpkultūrinių veiklų supratimą Vilniaus universitete ir jų skatinimo mechanizmus.

VU Diskriminacijos, priekabiavimo, seksualinio priekabiavimo, smurto ir persekiojimo atvejų nagrinėjimo komisija

Studentų (-čių) atstovė – Klėja Merčaitytė

Komisija, vadovaudamasi VU Diskriminacijos, priekabiavimo, seksualinio priekabiavimo, smurto ir persekiojimo atvejų nagrinėjimo tvarkos aprašu, nagrinėja gautus pranešimus.

Per ataskaitinį laikotarpį komisija turėjo 8 posėdžius, buvo nagrinėti 4 pranešimai.

Stipendijų komisijos

VU 450-mečio stipendija

Studentų (-čių) atstovai – Lukas Jakonis ir Deivydas Mickus

VU 450-mečio stipendija – Vilniaus universiteto įsteigta speciali stipendija, skirta būsimiems (-oms) pirmosios pakopos ir vientisųjų studijų programų studentams (-ėms) iš socialiai pažeidžiamų šeimų. Siekiant mažinti opią socialinės atskirties problemą Lietuvoje bei didinti universitetinių studijų prieinamumą, pirmuosius studijų metus – nuo rugsėjo iki birželio mėnesio – mokama 300 eurų per mėnesį stipendija, finansų stokojantiems (-čioms) studentams (-ėms).

Ataskaitiniu laikotarpiu įvyko 1 posėdis, kurio metu buvo paskirtos 4 Universiteto socialinių partnerių įsteigtos stipendijos bei 125 Universiteto suteikiamos stipendijos.

VU bendruomenės paramos stipendijų skirstymo komisija

Studentų (-čių) atstovės – Roberta Kirkliauskaitė, Lukrecija Kociūtė, Elzė Masiulytė.

Bendruomenės paramos stipendija skiriama studentams (-ėms) dėl staigaus finansinės padėties pablogėjimo, artimojo ligos ar mirties, stichinės ar kitos nelaimės, taip pat kitais išskirtiniais atvejais, kurie reikšmingai paveikia studento (-ės) finansinę padėtį.

Ataskaitiniu laikotarpiu įvyko 3 posėdžiai, kurių metu buvo nagrinėjami pateikti prašymai ir sprendžiama dėl stipendijų skyrimo. Sprendimai buvo priimami vadovaujantis Vilniaus universiteto stipendijų nuostatais bei patvirtintais Bendruomenės paramos stipendijų skyrimo kriterijais.

Skirtų stipendijų dydžiai svyravo, atsižvelgiant į pateiktus dokumentus ir situacijos sudėtingumą. Stipendijos skirtos ne tik dėl finansinių sunkumų, bet ir dėl ligos, netekčių, nelaimių ir kitų individualių aplinkybių.

Iš viso per metus stipendijos buvo paskirtos 57 asmenims, o bendra paskirta suma sudarė 588 BSI.

Kanados lietuvių fondo Eileen ir Vincent Kadis stipendijų skirstymo komisija

Studentų (-čių) atstovė – Eglė Lukauskaitė

Stipendijos tikslas – skatinti pažangius socialiai remtinus Universiteto Gyvybės mokslų centro, Chemijos ir geomokslų fakulteto ir Medicinos fakulteto studentus(-es), studijuojančius(-ias) chemijos, biochemijos, mikrobiologijos ir medicinos studijų programose siekti geresnių studijų rezultatų, domėtis mokslo naujovėmis ir dalyvauti moksliniuose tyrimuose.

Ataskaitiniu laikotarpiu vyko vienas posėdis, kurio metus paskirtos trys vardinės stipendijos.

VU Lietuvos Didžiosios Kunigaikštystės stipendijų skirstymo komisija

Studentų (-čių) atstovas – Vismantas Daujotas

Lietuvos Didžiosios Kunigaikštystės (LDK) stipendija skiriamos ukrainiečiams (-ėms), stojantiems (-čioms) į Vilniaus universitetą, siekiant padėti padengti jų pragyvenimo išlaidas pirmųjų studijų metų metu.

Nuo 2024 m. liepos 1 d. įvyko vienas Centrinės komisijos posėdis, kurio metu buvo paskirstytos LDK stipendijos. Stipendijas gavo 25 studentai ir studentės: 21 bakalauro ir vientisųjų studijų programų studentas (-ė) bei 4 magistrantūros studijų studentai (-ės).

Darbo grupės

VU emocinės gerovės darbo grupė

Studentų (-čių) atstovės – Klėja Merčaitytė ir Livija Trakelytė

VU Emocinės gerovės darbo grupė, skirta Emocinės gerovės programos planavimui VU. Grupėje pateikti pasiūlymai dėl studentų (-čių) įsidarbinimo Vilniaus universitete galimybių, vaiko bei maldos ir ramybės kambarių įrengimo, komunikacijos su studentais (-ėmis) bei jų pasiekiamumo gerinimo, psichologinių konsultacijų registracijos sistemos naujinimo bei asmenų vardų, atitinkančių jų lytinę tapatybę, naudojimo. Iš viso ataskaitiniu laikotarpiu įvyko 2 susitikimai.

VU jaunimo psichikos sveikatos ekspertų grupė

Studentų (-čių) atstovės – Klėja Merčaitytė ir Livija Trakelytė

VU Psichotraumatologijos centro jaunimo psichikos sveikatos ekspertų grupėje aptarti susitikimų su nešališkomis patarėjų grupėmis bei preliminarius pilotinio streso mažinimo programos „Sija", skirtos jaunimui, tinkamumo tyrimo rezultatai. Taip pat teikti siūlymai dėl programos „Sija" galimos komunikacijos strategijos pagrindiniam tyrimui vykdymo. Iš viso ataskaitiniu laikotarpiu įvyko 2 susitikimai.

Darnaus vystymosi Universitetui rengimo DG

Studentų (-čių) atstovė - Dominyka Goldbergaitė

Per ataskaitinį laikotarpį darbo grupė parengė galutines VU darnaus vystymosi tikslų įgyvendinimo gaires ir veiklų plano projektą. Dokumentas buvo svarstytas VU Tarybos posėdyje.

Planas numato sistemingą Universiteto darbą siekiant užtikrinti tvarius bendruomenės vystymo, infrastruktūros pritaikymo, sprendimų priėmėjų, studijų proceso optimizavimo sprendimus. Šiais metais pagaliau buvo padėtas stiprus pamatas, laukiama dokumento patvirtinimo.

VU dėstytojų pedagoginių kompetencijų sistemos tobulinimo DG

Studentų (-čių) atstovas – Povilas Virbašius

Europos Universitetų asociacijos inicijuota mokymosi ir mokymo teminė tarpusavio grupė kasmet suburia atrinktų EUA narių universitetų grupę, kad aptartų ir išnagrinėtų mokymosi ir mokymo organizavimo ir įgyvendinimo instituciniu lygmeniu praktiką bei įgytą patirtį. Jos taip pat nustato gerosios patirties pavyzdžius tam tikra tema. Šiais metais Vilniaus universitetas ir jo administracijos ir studentų (-čių) atstovai (-ės) dalyvauja darbo grupėje skirtoje nagrinėti pavyzdžius ir parengti rekomendacijas personalo kvalifikacijos tobulinimo kokybės ir poveikio užtikrinimo mokymo srityje. Ši grupė nagrinėja, kaip galima panaudoti duomenis, įskaitant institucinius tyrimus, kolegų (-ių) ir studentų (-čių) atsiliepimus, siekiant įvertinti įvairių formų personalo tobulinimo poveikį ir kaip personalo tobulinimas veikia institucinę mokymo kultūrą. Grupė nustatys pagrindinius rodiklius, pagal kuriuos bus vertinama, kaip personalo tobulinimo veikla gerina studentų (-čių) mokymosi rezultatus. Ji taip pat pasiūlys būdų, kaip juos sustiprinti ir tinkamai panaudoti.

III pakopos studentų (-čių) atstovavimas

Ataskaitinių laikotarpiu ir toliau aktyviai dirbta ties trečiosios pakopos studentų (-čių) atstovavimu. Šiuo laikotarpiu įvyko trys susitikimai su VU SA doktorantų (-čių) darbo grupe su kuria aptarėme svarbius klausimus: doktorantų (-čių) įdarbinamumo VU situaciją, doktorantų (-čių) integracijos tobulinimo poreikį, stipendijų indeksavimo klausimą, derinome kasmetinės DPS vykdomos III pakopos studentų (-čių) apklausos klausimus ir pan. Taip pat kadencijos pradžioje (bei jos eigoje) išryškėjo tris pagrindines kryptis, ties kuriomis dirbome šiemet: santykių su vadovu (-e) gerinimas, integracijos proceso tobulinimas bei doktorantų (-čių) finansų panaudojimo ir įdarbinamumo klausimas. Žemiau surašyti pagrindiniai aspektai ir įvykdyti darbai pagal nurodytas kryptis.

Santykių su vadovu (-e) gerinimas. Jau praeitais metais indikavome, kad VU stokojama mokymų, tikslingai orientuotų į doktorantų (-čių) vadovus ir vadoves. Šiemet suorganizavome dvejus tokio tipo mokymus, iš kurių pirmi buvo orientuoti į tų vadovų (-ių), kurie turi pirmą doktorantą (-ę), kompetencijų kėlimą, o antri buvo skirti tarpkryptiškumo doktorantūroje temai. Pirmuose mokymuose sulaukėme beveik 40-ies dalyvių, o antruose dalyvavo 11 vadovų ir vadovių. Abu mokymai susilaukė teigiamų atsiliepimų, juos planuojame organizuoti ir ateinančiais mokslo metais kitomis aktualiomis temomis.

Integracijos proceso tobulinimas. Akivaizdu, kad palyginti su I ir II studijų pakopomis III pakopos studentų (-čių) integracija vis dar šlubuoja ir turi būti tobulinama. Todėl dar mokslo metų pradžioje, mokslo prodekanų susitikimo metu, išsakėme poreikį bei rekomendacijas, kaip kamieniniai akademiniai padaliniai galėtų tikslingiau įvesti naujai įstojusius doktorantus (-es) į studijų procesą. Prisidėjome ir prie centrinės doktorantų (-čių) integracijos dienos organizavimo (apie tai galite plačiau paskaityti skiltyje „III pakopos integracija"). Kitais mokslo metais pradės veikti doktorantų (-čių) mentorystės iniciatyva, kurios tikslas: sukurti tęstinį mentorystės ryšį tarp vyresnių doktorantų (-čių) ar jaunų mokslų daktarų (-ių) ir jaunesnių (tarp jų ir pirmo kurso) doktorantų (-čių), suteikiant jiems (-oms) akademinę, administracinę ir socialinę pagalbą. Taip pat liepą planuojame ir tarpkryptinį doktorantų (-čių) simpoziumą, kurio metu doktorantai (-ės) ne tik galės užmegzti naujus ryšius, bet ir susipažins su naujausiomis tarpkryptinių tyrimų tendencijomis.

Doktorantų (-čių) finansų panaudojimo ir įdarbinamumo klausimas. Tiek iš pokalbių su VU SA doktorantų (-čių) darbo grupelės nariais (-ėmis), tiek iš šių metų doktorantų (-čių) apklausos rezultatų akivaizdu, jog finansų (doktorantūros fondo) panaudojimas bei įdarbinamumas universitete tebėra gana svarbios, dėmesio reikalaujančios temos. Didžioji dauguma doktorantų (-čių) doktorantūros fondo lėšų neišnaudoja pilnai arba išvis jų nepanaudoja, o dalis doktorantų (-čių) išvis nežino, kas yra doktorantūros studijų fondas. Šios aplinkybės įtakoja ir tai, kad doktorantų (-čių) judumo rodikliai yra gana prasti. Taip pat matomos problemos ir III-iosios pakopos studentų (-čių) įdarbinamumo srityje: yra neapmokestinamos papildomos bei su doktorantūros studijomis nesusijusios veiklos, dalis studentų (-čių) nori dirbti universitete, bet VU tam nesudaromos sąlygos. Todėl tiek vasario mėnesio Senato posėdyje, tiek kovo mėnesio mokslo prodekanų posėdžio metu šios problematikos buvo pristatytos ir pateikti atitinkami pasiūlymai: išsamiai informuoti doktorantus (-es) apie studijų fondą, jo dydį ir panaudojimo galimybes, skatinti doktorantus (-es) išnaudoti lėšas bei išnaudoti galimybes doktorantus (-es) įdarbinti projektinėse veiklose.

Verta pabrėžti, kad šiemet pirmą kartą Senato posėdžio metu studentų (-čių) atstovas pristatė anksčiau paminėtas problemas bei galimus jų sprendimo būdus: be jau minėtų pasiūlymų finansų panaudojimo ir įdarbinamumo klausimais pabrėžtas poreikis vykdyti nuoseklesnę, pilnavertiškesnę doktorantų (-čių) integraciją padaliniuose bei vadovams (-ėms) aktyviau dalyvauti tikslingai į juos orientuotuose mokymuose. Didėjantis dėmesys III-ios pakopoms studijoms tikrai džiugina ir manome, kad tai yra be galo svarbu siekiant kurti vieningesnę, darnesnę bei visų poreikius atliepiančią akademinę bendruomenę.